O’Neill: “Security onmisbaar om voorsprong op concurrenten te behouden”

Het is 1952, het jaar dat Jack O’Neill het gelijknamige O’Neill opricht. Zijn doorbraak komt met het maken van een innovatief neopreen wetsuit. En nu nog steeds staat innovatie hoog in het vaandel voor het bedrijf. Of het nu gaat om design en materiaalontwikkeling, O’Neill heeft de afgelopen jaren vele vernieuwingen voor actiesporten zoals surfen, zwemmen, skiën en snowboarden geintroduceerd. Daarmee is O’Neill uitgegroeid tot een wereldmerk dat in meer dan 180 landen verkrijgbaar is. Hoe zorgt O’Neill ervoor dat ze aan de top blijven staan? Peter Maljaars, Global IT Infrastructure Manager bij O’Neill vertelt dat hierbij een belangrijke rol is weggelegd voor IT en security.

IT cruciaal in bedrijfsproces
“In de ontwikkeling van ons bedrijf speelt IT een cruciale rol”, zegt Peter Maljaars. “Onze systemen, van designprogramma’s voor de ontwikkelafdeling en een bedrijfsbreed ERP-systeem tot en met de salessystemen in onze outlets, moeten 24/7 in de lucht zijn. Alleen dan kunnen we onze wereldwijde activiteiten optimaal ondersteunen. Zeker omdat onze organisatie een grote dynamiek kent. De collecties volgen elkaar in hoog tempo op. Het is dus zaak dat we grote hoeveelheden data veilig opslaan en onze systemen, applicaties en endpoints goed beschermen. Storingen of downtime zijn daarbij onacceptabel. Medewerkers, partners en leveranciers moeten altijd kunnen rekenen op veilige en betrouwbare toegang tot relevante systemen en data, en efficiënt kunnen werken en communiceren. Dat stelt hoge eisen aan de beveiliging op alle niveaus.”

Concurrentie
Naast deze algemene beveiligingseisen heeft O’Neill een aanvullend belang. “O’Neill is een innovatief bedrijf dat verder kijkt dan het ontwerpen van stijlvolle en praktische collecties voor zomer- en wintersporten. Maljaars: “De ontwikkeling van vernieuwende producten en materialen behoort tot de kernwaarden van ons bedrijf. Als we aan onze collecties werken, willen we niet dat de concurrentie meekijkt of dat ontwerpen vroegtijdig uitlekken. Verder hebben we ons eigen retailkanaal, maar ondersteunen we ook shop-in-shop concepten en franchiseformules. Bovendien werken we in ons productieproces nauw samen met uiteenlopende partners, bijvoorbeeld voor marketing, design en IT-consulting. Door al deze aspecten is security onmisbaar voor ons en tegelijkertijd een uitdaging.”

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *