3 redenen waarom Sappi Europe koos voor Deep Security

Sappi logo_Blue_Full area of isolation_jpg

Sappi is de Europese marktleider in de productie van gestreken fijn papier. Het bedrijf telt 14.000 werknemers – verspreid over 20 landen – en heeft een neus voor nieuwe technologieën en innovatie. Ook op het vlak van IT.

Zo moet iedereen bij Sappi kunnen werken waar en wanneer ze het meest productief, of dat nu op kantoor is of thuis of onderweg. Niet alleen heeft het bedrijf hard gewerkt aan het centraliseren en virtualiseren van de servers, Sappi koos ook voor thin clients op de desktops. Dat maakt het werken in verschillende vestigingen heel wat eenvoudiger.

Maar Sappi besefte dat een geavanceerde omgeving niet zonder een geavanceerde beveiliging kan. Na een serieuze marktvergelijking, viel de keuze op Trend Micro Deep Security. Volgens Jurgen Van de Perre, security specialist bij Sappi Europe, is dat omwille van deze drie doorslaggevende factoren. 

  1. Ten eerste had Trend Micro al het meeste ervaring met het beveiligen van gevirtualiseerde omgevingen. Als je de keuze hebt tussen een product dat al jaren zijn meerwaarde heeft aangetoond en een product dat nog maar net op de markt is gezet, leg je toch liever de eerste optie voor aan het management.
  2. Ten tweede was de ervaring met het lokale team van Trend Micro uiterst positief. Hun back-end is bijzonder betrouwbaar en bereikbaar: we kunnen hen altijd contacteren wanneer we vragen of problemen hebben.
  3. Maar het meest doorslaggevend was toch het product  Deep Security zelf: alle Trend Micro modules maken gebruik van dezelfde engine. Dat maakt de integratie van nieuwe modules en het beheer van het geheel veel eenvoudiger. Alle features zitten sowieso al in de oplossing die bij ons draait. Om ze te activeren, moeten we gewoon de licenties regelen. Dat maakt de oplossing zeer eenvoudig in gebruik, ook al is het product zelf uiterst gesofisticeerd.

Wat na de implementatie gebeurde, had Jurgen Van de Perre nog nooit meegemaakt: „Dat eindgebruikers naar ons toe kwamen om een verbetering te melden, dat was voor mij een primeur. Maar ook de ultieme beloning.” Daarnaast was de verbetering ook kwantitatief voelbaar. “Zo kunnen we vandaag 30 procent meer gebruikers per virtuele machine toekennen zonder enige impact op de performance. En in plaats van drie personen, is er nu nog één persoon bezig om de oplossing te beheren, en dan niet eens full-time. Twee medewerkers full-time kunnen inzetten voor andere taken, dat maakt voor een klein team als het onze een enorm verschil.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.