Trend Micro introduceert wereldwijd partnerprogramma

René van Loenen, Channel Manager Trend Micro

René van Loenen, Channel Manager Trend Micro

Al vaker hebben we aangegeven blij te zijn met al onze partners. Om dat nog eens extra te benadrukken hebben we nu een nieuw wereldwijd partnerprogramma geïntroduceerd. Het Trend Micro Partner Program is ontwikkeld om de productiviteit en de winstgevendheid van onze meer dan 50.000 channel partners verder te verbeteren door hen de mogelijkheid te geven sneller en beter in te spelen op de markt. Het programma wordt begin 2015 uitgerold.

Nieuw trainingsprogramma en partner portal
Het trainingsprogramma is vereenvoudigd en biedt twee niveaus van opleiding en certificering. Door het nieuwe onderwijs-portal hebben partners altijd beschikking over de vereiste kennis en vaardigheden om zo beter in te kunnen spelen op verkoopkansen en klanten beter te kunnen bedienen. Daarnaast bieden we een uitgebreid aanbod van sales- en marketingtools via het vernieuwde Trend Micro Partner Portal. Het nieuwe portal biedt onder andere verbeterde dealregistratie, content syndication en toegang tot het sociale media-netwerk, evenals snellere toegang tot ondersteuning.

Daarnaast biedt het partnerprogramma:

  • Duidelijk omschreven partnersegmentatie en verbeterde beloningsstructuur.
  • Gestandaardiseerde reseller-niveaus (Bronze, Silver, Gold en Platinum) en een nieuwe referral-partnerprogramma gericht op “born-in-the-cloud”-technologie service providers en andere adviseurs.
  • Dealbeschermingscompensatie voor Gold- en Platinum-partners en uitbreiding van de dealregistratie, ook voor Bronze-partners die één of meer specialisaties hebben afgerond.
  • Dedicated channel-accountteams, uitgerust met standaarden en richtlijnen voor het beoordelen van processen en prestaties om partners te helpen verder optimaal te kunnen inspelen op hun zakelijke kansen.

Uitgebreid productportfolio
Naast de eigen Trend Micro-oplossingen, biedt Trend Micro ook oplossingen in combinatie met strategische partners op verschillende gebieden, zodat partners hun klanten optimaal kunnen bedienen. Voorbeelden van deze extra oplossingen zijn:

  • Virtualisatie en cloud-oplossingen van VMware, Amazon Web Services, Microsoft en Citrix.
  • Converged of integrated infrastructuuroplossingen van Cisco, EMC, IBM, HP, NetApp, VCE en anderen.
  • Complementaire beveiligingsoplossingen van onder andere HP en IBM.
  • Microsoft oplossingen zoals Sharepoint, Exchange en Office 365.

“Na een uitgebreide evaluatie van onze partnerprogramma’s, hebben we best practices van over de hele wereld meegenomen en volgens één gezamenlijke structuur opgezet voor een meer samenhangend programma dat onze partners kan helpen om de verkoop nog verder aan te jagen”, zegt Partha Panda, vice president global channels and strategic alliances bij Trend Micro. “We zijn ervan overtuigd dat deze nieuwe aanpak hen in staat zal stellen sneller kansen te identificeren en hierop te reageren. Het belangrijkste is dat het ons in staat stelt om succesvolle initiatieven in alle regio’s te repliceren om zo partners te helpen verder te groeien en de winstgevendheid te vergroten.”

Voor een volledig overzicht van het nieuwe Global Partner Program, lees je hier het volledige Engelstalige persbericht.

Meer weten over ons nieuwe partnerprogramma? Neem dan contact met ons op.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.